بریجستون تایر با فناوری Air Free Concept عرضه می کند.




بریجستون تایر با فناوری Air Free Concept عرضه می کند.

بریجستون لاستیک Air Free Concept را بر روی خودروهای برقی آزمایش می کند.

بریجستون، قرار است فناوری لاستیک های نسل بعدی خود را بر روی خودروهای الکتریکی فوق فشرده ژاپنی شرکت ایدمیتسو کوسان اجرا کند. Air Free Concept یک تایر بدون هوا است که از پره های رزینی با طراحی ویژه برای تحمل وزن وسیله نقلیه و جذب ضربه از سطح جاده استفاده می کند. این کمپانی ادعا می کند که با استفاده از این فناوری دیگر نیازی به نگهداری از لاستیک و مدیریت فشار هوا نیست و از پنچری نیز جلوگیری می کند و در نتیجه رانندگی کم هزینه و بدون دردسری را برای رانندگان تضمین می کند.

بی نیاز از تعمیر و نگهداری

کانسپت بدون هوا برای رفع نیاز به مدیریت تایر، از جمله فشار هوا و سوراخ‌شدگی طراحی شده است، لاستیک‌های معمولی با هوای پرفشار باد می‌شوند، که عملکردی فنر مانند برای تحمل وزن خودرو و جذب ضربه از سطح جاده، شبیه به یک توپ باد شده را، ارائه می‌دهند. با این حال، اگر فشار هوا مناسب نباشد یا لاستیک صاف باشد، شاهد مشکلاتی در رانندگی خواهیم بود. فناوری کانسپت بدون هوا با پشتیبانی از تحمل بار و پره های کناره لاستیک، راه حلی را برای این مشکل ارایه داده است و از پنچری جلوگیری می کند و لاستیک را از تعمیر و نگهداری بی نیاز می کند.

پایداری و بازیافت منابع

برای بهبود پایداری لاستیک، می توان قسمتی از لاستیک را که با سطح زمین در تماس است، را دوباره روکش کرد. علاوه بر این، بریجستون قصد دارد تا رزین قطعات پره های تجدیدپذیر خود را بازیافت کند و به استفاده کارآمد از منابع و اقتصاد چرخشی کمک کند.

ایده تایرهای بدون هوا از کی شروع شد؟

تایرهای بدون هوا برای اولین بار در سال 2011 برای دوچرخه ها طراحی و ثبت اختراع شدند. این شرکت از آن زمان فناوری تایرهای بدون هوا خود را گسترش داده است تا شامل وسایل نقلیه الکتریکی فوق العاده فشرده شود. فناوری تایر بریجستون با هدف کمک به جامعه ای پایدار و حفاظت از محیط زیست جهانی شکل گرفته است.

مدیر کل دفتر استراتژی حمل و نقل  ایدمتسو کوسان اعلام کرد، که ما معتقدیم کانسپت تایر بدون هوا که توسط بریجستون توسعه داده شده سازگار با محیط زیست است. علاوه بر این، لاستیک‌های بدون پنچری به کاهش خطر توقف خودرو کمک می‌کنند و انتظار می‌رود خواسته مشتریان را در این بخش بهبود ببخشد. در آینده، ما به طور مشترک این آزمایش اولیه را با هدف نصب آن بر روی خودروهای الکتریکی فوق فشرده که در حال حاضر در حال توسعه هستند، انجام خواهیم داد.

مدیر کل بخش توسعه راه حل و مهندسی دیجیال بریجستون نیز توضیح داد؛ بسیار خوشحالیم از اینکه می توانیم آزمایش اولیه با ایدمیتسو شروع کنیم ، شرکتی که هدف آن ها تبدیل شدن به یک کسب و کار با راه حال های پیشرفته با استفاده از گزینه های حمل و نقل نسل بعدی است. این همکاری گامی در جهت کاربرد عملی کانسپت Air Free Concept به شمار می رود.


لینک ویدئو



منبع خبر: https://www.startupselfie.net/


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0